برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان یزد

 حضور بیش از 250 شاعر دفاع مقدس کشور در استان یزد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، از برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در این استان خبر داد.


علی هژبری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد امروز( 1اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری شعردفاع مقدس در استان یزد، اظهارداشت: این کنگره با با حضور 220 تا 250شاعر از نقاط مختلف کشور در چهار محور شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس بامضامین عاشورایی، شعر مقاومت ملل و شعر کودک و نوجوانان با رویکرد دفاع مقدس برگزار می شود.


وی با اشاره به نقش شعر در ترویج آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی این کنگره با هشت کمیته زیر مجموعه به مسئولیت استاندار از چهار ماه پیش فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.


هژبری، با اشار ه به رونمایی از تمبر یادبود این کنگره در مراسم افتتاحیه، اظهارداشت: در مراسم افتتاحیه سرود 'داغ شقایق' ویژه کنگره اجرا می شود.


وی همچنین تجلیل از زکریا اخلاقی به عنون شاعر پیشکسوت، تجلیل از سرداران شهید منتظرقائم و عباس عاصی زاده و خانواده های آنان، به عنوان نمادهای ایثار، صبر و فداکاری، رونمائی و توزیع کتاب سجاده های سربلند و با بچه‌های ایران را از جمله ویژه برنامه های این کنگره دانست.


هژیری، با اشاره به تشکیل اتاق فکر این کنگره با حضور شعرای برگزیده کنگره های گذشته، تاکید کرد: در کنگره نوزدهم، پنج شاعر از استان یزدحضور دارند که از بین 130 شاعر و 300 اثر برگزیده شده اند.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، (3 اسفند) را زمان آغاز این کنگره اعلام و تصریح کرد: این کنگره در پنج نوبت با حضور سه هزار نفر شرکت کننده برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا